Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny ample zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/porozumihz/www/porozumienie/wp-includes/functions.php on line 6121
ZSE – Szkoła 4.0 – POROZUMIENIE

ZSE – Szkoła 4.0

Tytuł projektu ZSE – szkoła 4.0

Wnioskodawca: OŚRODEK MEDIACJI I POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ „POROZUMIENIE” IZABELA KRZYSZYCHA

Partner: Gmina Olsztyn

Nr wniosku: FEWM.06.04-IZ.00-0063/24

Priorytet 6: Edukacja i kompetencje EFS+

Działanie 6.4 Edukacja zawodowa

Wartość projektu 829 786,21 zł

Dofinansowanie 746 786,21 zł

Data rozpoczęcia realizacji projektu 1 luty 2025

Data zakończenia realizacji projektu 31 sierpnia 2025

Projekt „ZSE – Szkoła 4.0” jest realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 współfinansowanego ze środków  Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

CEL PROJEKTU

Nabycie kompetencji i kwalifikacji zawodowych u 40 uczniów (w tym 27K/13M) i 14 nauczycieli (10K/4M) z kierunków Ekonomiczno – Rachunkowych i Hotelarsko – Turystycznych z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Olsztynie poprzez organizację kursów zawodowych i staży uczniowskich oraz unowocześnienie kierunków kształcenia Ekonomiczno – Rachunkowych i Hotelarsko – Turystycznych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Olsztynie od 01.01.2025 do 31.08.2025.

Szkolne Biuro Projektu

Zespół Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika, ul. Bałtycka 37,10-144  Olsztyn, pok. nr 24, parter, pn-pt  08:00-16:30

Koordynatorzy projektu Izabela Krzyszycha, telefon 600 483 146 i Katarzyna Żuk, telefon 739 001 733

Miejsce odbywania kursów: ZSE w Olsztynie

PROCEDURA REKRUTACYJNA

Termin rekrutacji 02-03.2025, miejsce rekrutacji: Szkolne Biuro Projektu w ZSE.

Grupa docelowa to 40 (27/13M) uczniów z klas 3-5 uczących się w ZSE w Olsztynie oraz 14 nauczycieli (12K/2M).

Szczegółowo – 4 oddzielne rekrutacje:

Rekrutacja 1: 7 nauczycieli z kierunku Technik Hotelarstwa i Technik Organizacji Turystyki do wsparcia kurs Kelner – Barman z elementami sommeliera i baristy

Rekrutacja 2: 7 nauczycieli z kierunku Technik Ekonomista i Technik Rachunkowości do wsparcia: kurs Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova

Rekrutacja 3: 20 ucz z kierunku Technik Ekonomista i Technik Rachunkowości do wsparcia: kurs Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova

Rekrutacja 4: 20 uczniów z kierunku Technik Hotelarstwa i Technik Organizacji Turystyki do wsparcia: kurs Kelner – Barman z elementami sommeliera i baristy

KRYTERIA REKRUTACYJNE (PIERSZEŃSTWA):

A. Formalne uczniowie/nauczyciele: złożony i podpisany formularz zgłoszeniowy/deklaracja uczestnictwa/zgoda na przetwarzanie danych osbowych/status ucznia/nauczyciela ZSE w Olsztynie z kierunku Ekonomista/Rachunkowość na kurs Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova ; z kierunku Hotelarstwo/Turystyka na kurs Kelner – Barman z elementami sommeliera i baristy.

B. Merytoryczne (MIERZALNE) – uczniowie

Preferowane osoby należące do następujących grup (dodatkowe pkt.):

1. Pierwszeństwo w rekrutacji będą mieli uczniowie, którzy nie brali udziału w projekcie FEWM.06.04-IZ.00-0078/23;

2. Uczniowie z niepełnosprawnością (100 pkt.);

3. Uczniowie ostatniej klasy (100pkt.) – uczniowie starszych klas wchodzą jako pierwsi na rynek pracy;

4. Uczniowie o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych (50 pkt.)

Punkty mogą się sumować. W przypadku otrzymania tej samej liczby pkt. do projektu zostanie zakwalifikowany na podstawie oceny postawy ucznia w ZSE przez wychowawcę lub pedagoga na podstawie dokumentacji ZSE – ocena z zachowania, frekwencja w szkole (niska ocena 0 pkt, średnia ocena 50 pkt, ocena bardzo dobra 100pkt.).

C. Merytoryczne (MIERZALNE) – nauczyciele

1. Kryterium niepełnosprawność 100pkt.;

2. Diagnoza nauczyciela przez Dyrektora na podstawie indywidualnego planu doskonalenia nauczycieli w zakresie wsparcia projektowego – skala 3 – stopniowa zgodnie z regulaminem (nauczyciel potrzebujący wsparcia 50 pkt., nauczyciel średnio potrzebujący wsparcia 25 pkt., nauczyciel nie potrzebujący wsparcia 0 pkt.).

W przypadku takiej samej liczby pkt. kryterium Stopień awansu zawodowego/kwalifikacje (stażysta 30pkt, kontraktowy 15pkt., mianowany 5 pkt., dyplomowany 0pkt.);

Uczestnicy projektu będą musieli dostarczyć dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów, m. in. oświadczenie o stopniu niepełnosprawności oraz inne oświadczenia zgodnie z regulaminem.

Szczegółowe zadania i działania realizowane w ramach projektu wraz z efektami/rezultatami:

1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 14

2. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kwalifikacje w ramach kursu Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova – 7

3. Liczba nauczycieli, którzy nabyli kwalifikacje w ramach kursu Kelner – barman z elementami sommeliera i baristy – 7

4. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 40

5. Liczba uczniów, która nabyła kwalifikacje w ramach kursu Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova – 20

6. Liczba uczniów, która nabyła kwalifikacje w ramach kursu Kelner – barman z elementami sommeliera i baristy – 20

7. Liczba uczniów, która nabyła umiejętności praktyczne zawodowe w ramach stażu uczniowskiego odbytego u pracodawcy – 40

GRUPĄ ODBIORCÓW w projekcie jest szkoła zawodowa ZSE w Olsztynie, jej uczniowie i kadra nauczycielska.

Liczebności i podział grupy docelowej: 40 uczniów (27K/13M) z klas 3-5 oraz 14 nauczycieli (12K/2M) z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Olsztynie, kierunek: ekonomiczno-rachunkowy, technik hotelarstwa oraz obsługi turystycznej.

Zadanie numer 1

Unowocześnienie oferty kształcenia w zawodach Technik Hotelarstwa/Organizacji Turystyki w Zespole Szkół Ekonomicznych na potrzeby pracodawców z regionu – doposażenie 

Unowocześnienie dwóch kierunków poprzez stworzenie profesjonalnej sali dla kierunku Technik Hotelarstwa i Technik Organizacji Turystyki. Wyposażenie poprawi jakość kształcenia w ZSE.

Zadanie numer 2

Unowocześnienie oferty kształcenia w zawodach Technik Rachunkowości/Ekonomista w Zespole Szkół Ekonomicznych na potrzeby pracodawców z regionu – adaptacja sali. Prace adaptacyjno remontowe sali ZSE są niezbędne do stworzenia sali komputerowej.

Zadanie numer 3

Unowocześnienie oferty kształcenia w zawodach Technik Rachunkowości/Ekonomista w Zespole Szkół Ekonomicznych na potrzeby pracodawców z regionu – doposażenie

Unowocześnienie dwóch kierunków poprzez stworzenie profesjonalnej sali komputerowej dla kierunku Technik Rachunkowości i Technik Ekonomista (zakup 16 komputerów). Wyposażenie kierunków w nowe komputery wpłynie na modyfikację metod/treści nauczania.

Zadanie numer 4

Kurs Księgowy z Oprogramowaniem SYMFONIA i ENOVA dla 7 nauczycieli (kierunki Technik Ekonomista, Technik Rachunkowości). 

1 grupa x 40h kursu = 40h kursu w ramach zadania stacjonarnie; 

Dla każdego uczestnika: wydrukowane materiały szkoleniowe; samodzielne stanowisko komputerowe, Egzamin Krajowego Centrum Akredytacji, zaświadczenie/certyfikat potwierdzający nabyte kwalifikacje, przerwa kawowa, obiad 2 daniowy.

Wykonawca zewnętrzny, instytut. z uprawnieniami.

PROGRAM – 40h na oprogramowanie Symfonia oraz Enova:

1. Założenie nowej firmy. Generowanie wzorcowego planu kont i Układu bilansu (UB) i Rachunku wyników (RW)

2. Modyfikacja wygenerowanego planu kont do zakładowego, aktualizacja UB oraz RW.

3. Konfiguracja programu. Zakładanie rejestrów VAT.

4. Wykonywanie i odtwarzanie kopii bezpieczeństwa.

5. Kartoteki systemowe, zakładanie własnych słowników.

6. Wprowadzanie i księgowanie bilansu otwarcia wraz z rozrachunkami.

7. Wprowadzanie i dekretacja podstawowych dokumentów obrotu gospodarczego (DP – Dokumenty Proste (PK), FVS (Faktury VAT Sprzedaży), FVZ (Faktury VAT zakupu), RK (Raport Kasowy), WB (Wyciągi bankowe))

8. Modyfikacja formularzy i definiowanie własnego typu dokumentów.

9. Rozliczanie i obsługa rozrachunków za pomocą WB,RK. Kompensaty i łączenie transakcji.

10. Ustawianie automatycznego tworzenia rozrachunków.

11. Wykorzystanie wbudowanych raportów, zestawień (obroty kont, zestawienia obrotów i sald, bilans, rachunek wyników itp.)

12. Generowanie przykładowej deklaracji VAT i sprawdzanie poprawności na podstawie zapisów na kontach.

4. Egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji

Szkolenia będą przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, zaświadczenia i certyfikaty będą rozpoznawalne przez pracodawców. Szkolenia kończące się egzaminem i kwalifikacjami.

Zadanie numer 5

Kurs Kelner – barman z elementami sommeliera i baristy dla 7 nauczycieli (6K/1M) ZSE w Olsztynie

1 grupa szkoleniowa; 60h kursu w ramach zadania stacjonarnie; 

Dla każdego uczestnika: wydrukowane materiały szkoleniowe; samodzielne stanowisko pracy, przerwa kawowa, obiad 2 daniowy. Wykonawca zewnętrzny, instytut. z uprawnieniami, certyfikacja KCA.

PROGRAM Kursu – 60 godzin (kompleksowy kurs i profesjonalne przygotowanie nauczycieli do kształcenia uczniów z zakresu kelnerstwa, pracy barmana, sommeliera i baristy – kurs wskazany przez pracodawców, uzasadnienie w diagnozie)

Kurs składający się z 4 modułów:

1. Barman 1 – go stopnia 30 godzin

2. Kelner – 10 godzin

3. Barista – 10 godzin

4. Sommelier – 10 godzin

Egzamin z każdego modułu i uzyskanie 4 kwalifikacji.

Kurs zakłada wykorzystanie zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) w obszarze kształcenia zawodowego – Barman, czyli jak sporządzać i podawać drinki (sztuka barmańska), KSZTAŁCENIE ZAWODOWE BRANŻA HOTELARSKO-GASTRONOMICZNO-TURYSTYCZNA, E⌀ZASÓB Zawód barman, czyli jak sporządzać i podawać drinki (sztuka barmańska) dla kwalifikacji HGT.01 Wykonywanie usług kelnerskich w zawodach Kelner 513101, Technik usług kelnerskich 513102.

Szkolenia będą przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, zaświadczenia i certyfikaty będą rozpoznawalne przez pracodawców.

Zadanie numer 6

Kurs Księgowość z Oprogramowaniem Symfonia i Enova dla 20 uczniów 12K/8M (Technik Ekonomista, Technik Rachunkowości)

2 grup x 80h kursu = 160h kursu w ramach zadania stacjonarnie; 

Dla każdego ucz.: wydrukowane materiały szkoleniowe; samodzielne stanowisko komputerowe z oprogramowaniem, egzamin KCA. Wykonawca zewnętrzny, instytut. z uprawnieniami, certyfikacja KCA.

PROGRAM – 80h: OPROGRAMOWANIE SYMFONIA i ENOVA:

1. Założenie nowej firmy. Generowanie wzorcowego planu kont i Układu bilansu (UB) i Rachunku wyników (RW) 2. Modyfikacja wygenerowanego planu kont do zakładowego, aktualizacja UB oraz RW. 3. Konfiguracja programu. Zakładanie rejestrów VAT. 4. Wykonywanie i odtwarzanie kopii bezpieczeństwa. 5. Kartoteki systemowe, zakładanie własnych słowników. 6. Wprowadzanie i księgowanie bilansu otwarcia wraz z rozrachunkami. 7. Wprowadzanie i dekretacja podstawowych dokumentów obrotu gospodarczego 8. Modyfikacja formularzy i definiowanie własnego typu dokumentów. 9. Rozliczanie i obsługa rozrachunków za pomocą WB,RK. Kompensaty i łączenie transakcji. 10. Ustawianie automatycznego tworzenia rozrachunków. 11. Wykorzystanie wbudowanych raportów, zestawień 12. Generowanie przykładowej deklaracji VAT i sprawdzanie poprawności na podstawie zapisów na kontach. 4. Egzamin (Krajowe Centrum Akredytacji certyfikacja zewnętrzna)

Szkolenia będą przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, zaświadczenia i certyfikaty będą rozpoznawalne przez pracodawców.

Zadanie numer 7

Kurs Kelner – barman z elementami sommeliera i baristy dla 20 uczniów 15K/5M ( Technik Hotelarstwa, Technik Organizacji Turystyki)

2 grupy x 100h kursu = 100h kursu w ramach zadania stacjonarnie; 

Dla każdego uczestnika: wydrukowane materiały szkoleniowe; samodzielne stanowisko przy barze, przerwa kawowa, obiad 2 daniowy. Wykonawca zewnętrzny, instytut. z uprawnieniami, certyfikacja KCA.

PROGRAM Kursu 

Kurs składający się z 4 modułów:

1. Barman 1 – go stopnia 40 godzin

2. Kelner – 20 godzin

3. Barista – 20 godzin

4. Sommelier – 20 godzin

W programie temat Recycling, utylizacja odpadów, ekologia w pracy kelnera, barmana, sommeliera i baristy oraz zarządzanie finansami we własnej restauracji/barze. Egzamin z każdego modułu i uzyskanie 4 kwalifikacji.

Kurs zakłada wykorzystanie zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) w obszarze kształcenia zawodowego – Barman, czyli jak sporządzać i podawać drinki (sztuka barmańska), KSZTAŁCENIE ZAWODOWE BRANŻA HOTELARSKO-GASTRONOMICZNO-TURYSTYCZNA, E⌀ZASÓB Zawód barman, czyli jak sporządzać i podawać drinki (sztuka barmańska) dla kwalifikacji HGT.01 Wykonywanie usług kelnerskich w zawodach Kelner 513101, Technik usług kelnerskich 513102.

Szkolenia będą przeprowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, zaświadczenia i certyfikaty będą rozpoznawalne przez pracodawców.

Zadanie numer 8

Staże uczniowskie z modułem zarządzania finansami i ekologią w jednostce dla 40 uczniów 27K/13M (Technik Ekonomista, Technik Rachunkowości, Technik Hotelarstwa, Technik Organizacji Turystyki)

40 uczniów z klas 3-5 odbędzie 150 godzinny płatny staż.

 W ramach programu stażu: zarządzanie finansami w jednostce oraz umiejętność segregowania odpadów i wtórnego ich wykorzystania Staże będą wsparciem na rzecz uzyskiwania lub uzupełniania wiedzy, um. kompetencji i uzyskiwania kwalifikacji zawodowych przez uczestniczki. Staże odbędą w rzeczywistych warunkach pracy z wykorzystaniem kwalifikacji zawodowych nabytych na kursach. Za staż uczniowie otrzymają świadczenie pieniężne – 3 372,00 zł netto.

Regulamin rekrutacji – do pobrania

Wyniki rekrutacji –  do pobrania

Harmonogramy –  do pobrania