Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny ample zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/porozumihz/www/porozumienie/wp-includes/functions.php on line 6121
Diagnoza przyczyn dysleksji i dysgrafii oraz wydania opinii – POROZUMIENIE

Diagnoza przyczyn dysleksji i dysgrafii oraz wydania opinii

Nieumiejętność sprawnego czytania, brzydkie pismo i liczne błędy ortograficzne bardzo negatywnie wpływają na oceny szkolne, wyniki egzaminów, a także na samopoczucie i rozwój psychiczny dziecka. Dysleksję można zapobiegać przez min. ćwiczenia dobrane do indywidualnych trudności ucznia, wykonywanych samodzielnie w domu lub podczas terapii z pedagogiem lub psychologiem.

Przyczyny dysleksji są różne u poszczególnych osób, dlatego bardzo ważna jest dokładna diagnoza przeprowadzona przez psychologa i pedagoga, którzy na jej podstawie opracują zalecenia terapeutyczne.

Badanie składa się z dwóch części: psychologicznej i pedagogicznej, przeprowadzanych podczas dwóch spotkań w dowolnej kolejności

Na zakończenie przedstawiamy przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu oraz wskazania, co  należy u dziecka rozwijać, by te trudności przezwyciężyć. Na jej podstawie wydajemy rodzicom pisemną opinię, którą powinni dostarczyć do szkoły.

Na pierwsze badanie prosimy o przyniesienie:

  • opinii o uczniu wypełnionej przez nauczyciela języka polskiego,
  • prac pisemnych napisanych odręcznie, zeszyty dziecka,
  • opinii wydanych przez inne poradnie (jeśli dziecko było wcześniej diagnozowane),
  • okularów korekcyjnych ( jeżeli dziecko posiada takie wskazania )

Rodzic składa pisemny wniosek o badanie.

Badanie psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne pozwoli określić mocne i słabsze strony ucznia, odkryć ewentualne zagrożenie trudnościami w nauce i zorganizować dla niego zajęcia.