Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny ample zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/porozumihz/www/porozumienie/wp-includes/functions.php on line 6121
Szkoła 4.0 – POROZUMIENIE

Szkoła 4.0

Tytuł projektu: Szkoła 4.0

Wnioskodawca: Gmina Miejska Górowo Iławeckie

Partner: Ośrodek Mediacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej „Porozumienie” Izabela Krzyszycha

Program FEWM.00.00; Priorytet FEWM.06.00; Działanie FEWM.06.03

Instytucja Organizująca Nabór: Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego

FEWM.06.03-IZ.00-001/24

Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)

Wartość projektu 489 952,99 zł

Dofinansowanie 440 957,70 zł

Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-10-01

Data zakończenia realizacji projektu 2025-06-30

Projekt „Szkoła 4.0” jest realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 współfinansowanego ze środków  Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

CEL PROJEKTU

Nabycie kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych u 80 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Górowie Iławeckim poprzez organizację warsztatów, wyjazdów edukacyjnych oraz stworzenie warunków do edukacji włączającej oraz zwiększenie kompetencji zawodowych u 11 nauczycieli poprzez organizację kursu od 01.09.2024 do 30.06.2025

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Biuro Projektu

Gmina Miejska Górowo Iławeckie, Pl. Ratuszowy 18, 11-220 Górowo Iławeckie

Szkoła Podstawowa w Górowie Iławeckim

Ośrodek „Porozumienie” Izabela Krzyszycha , ul. Leyka 7, 10-690 Olsztyn

Koordynatorzy projektu Izabela Krzyszycha  600 483 146,  Asystent projektu 739 001 733

Miejsce odbywania projektu: SP Górowo Iławeckie ul. Sikorskiego 22

Szczegółowe zadania i działania realizowane w ramach projektu wraz z efektami/rezultatami:

PROCEDURA REKRUTACYJNA:

Grupa docelowa to minimum 80 uczniów (w tym 32 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ) oraz 11 nauczycieli SP Górowo Iławeckie.

Rekrutacja – wypełnij formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami – odbiór oraz składanie formularzy w Szkoła Podstawowa w Górowie Iławeckim.

W przypadku rekrutacji uczniowie niepełnosprawni oraz z opiniami PPP będą mieli pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu w celu wyrównywania szans i niedyskryminacji.

Uczniowie KRYTERIA REKRUTACYJNE (PIERWSZEŃSTWA):

A. Formalne: złożony i podpisany formularz zgłoszeniowy/deklaracja ucz./zgoda na przetwarzanie danych os./status ucznia SP.

B. Merytoryczne(MIERZALNE) wg punktacji:

1. Diagnoza ucz. SP w zakresie wsparcia projektu skala 3 – stopniowa zgodnie z regulaminem (uczeń potrzebujący wsparcia 50 pkt., uczeń średnio potrzebujący wsparcia 25 pkt., uczeń nie potrzebujący wsparcia 0 pkt.).

2. Uczeń z kraju trzeciego i obcego pochodzenia 100 pkt.

W przypadku takiej samej liczby punktów uzyskanych podczas rekrutacji zostanie wprowadzone kryterium zachowanie (wzorowe/b. dobre- 100 pkt.; dobre 50 pkt; poniżej 0 pkt.).

DOKUMENTY ŹRÓDŁOWE – formularz rekrutacyjny oraz weryfikacja kryt. 1,2 na podstawie danych SP. Minimum 80 uczniów z największą ilość pkt. zostaną zakwalifikowani do udziału w pr.

Pozostali ucz. stworzą LISTĘ REZERWOWĄ (ważna przez cały okres projektu).

Nauczyciele KRYTERIA REKRUTACYJNE (PIERSZEŃSTWA):

A. Formalne: złożony i podpisany formularz zgłoszeniowy/deklaracja ucz./zgoda na przetwarzanie danych os./status nauczyciela SP.

B. Merytoryczne(MIERZALNE) wg punktacji:

1. Kryterium niepełnosprawność 100pkt.;

2.Diagnoza nauczyciela SP przez Dyrektora na podstawie indywidualnego planu doskonalenia nauczycieli w zakresie wsparcia pr. – skala 3 – st. zgodnie z regulaminem (n-l potrzebujący wsparcia 50 pkt., n-l średnio potrzebujący wsparcia 25 pkt., n-l nie potrzebujący wsparcia 0 pkt.).

Uczestnicy projektu będą musieli dostarczyć dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów, m. in. oświadczenie o stopniu niepełnosprawności oraz inne oświadczenia zgodnie z regulaminem.

DOKUMENTY ŹRÓD. – f. rekrutacyjny oraz weryfikacja kryt. 1 na podstawie danych SP. W przypadku takiej samej liczby pkt. kryterium Stopień awansu zawodowego/kwalifikacje (stażysta 30pkt, kontraktowy 15pkt., mianowany 5 pkt., dyplomowany 0pkt.);

11 nauczycieli z największą ilość pkt. zostaną zakwalifikowani do udziału w pr. Pozostali nauczyciele stworzą LISTĘ REZERWOWĄ.

Rezultaty do osiągnięcia w projekcie

1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 11

2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 80

3. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe, umiejętności podstawowe i przekrojowe oraz nabyli wiedzę z zakresu postaw proekologicznych i edukacji finansowej poprzez udział w zajęciach, wyjazdach edukacyjnych – 80

4. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach z psychologiem – 32

5. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych – 9

6. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych – 23

7. Liczba uczniów i nauczycieli, którzy nabyli kompetencje związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i z wyzwaniami w edukacji – 91

Moduł 1 Kurs dla nauczycieli przygotowujący do kształcenia zorientowanego na ucznia i opartego na efektach uczenia zgodnie z ZSU 2030 oraz uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

W ramach projektu zaplanowano kurs dla kadry nauczycielskiej – 11 nauczycieli, który przyczyni się do nabycia kompetencji w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach (stanowią 30% nauczycieli zatrudnionych w SP, podział na płeć wynika ze struktury zatrudnienia).Wykonawca zewnętrzny z kwalifikacjami. Dla każdego uczestnika egzamin oraz certyfikat/zaświadczenie. KURS  „Przyszłość edukacji-kreatywne narzędzia edukacyjne, w tym praca z uczniem o specjalnych potrzebach” – 40 godzin kursu, 1 grupa szkoleniowa. Każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe. Miejsce zajęć: SP Górowo Iławeckie.

Moduł 2 Zajęcia Wspierające Rozwój uczniów w kształtowaniu kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych zgodnie z Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030

1. zajęcia dla uczniów klas 1-3 SP “Budowniczy Przyszłości: Sztuczna Inteligencja z LEGO Education SPIKE Essential” 40h/1 grupę

2. Zajęcia dla uczniów klas 4-8 SP “Innowatorzy w Akcji: Odkrywanie LEGO® Education SPIKE Prime ze sztuczną inteligencją” =- 40 h/1 grupę

Moduł 3 Wyjazdy edukacyjne jako uzupełnienie rozwoju uczniów w Kształtowaniu kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych (w tym działania związane z edukacją finansową i postawami proekologicznymi)

1. Wyjazd edukacyjny do Planetarium w Olsztynie dla 80 ucz.

2. Wyjazd edukacyjny do KortoSfery w Olsztynie dla 80 ucz.

3. Wyjazd edukacyjny do Teatru Jaracza w Olsztynie i nawiązanie współpracy z Teatrem dla 80 ucz.

4. 3 dniowy Wyjazd edukacyjny Zielona Szkoła dla 80 ucz.

W ramach zajęć i wyjazdów bezpłatne bilety, transport oraz wyżywienie.

Moduł 4 Tworzenie warunków do edukacji włączającej – indywidualne zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno – kompensacyjne

32 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności i opiniami PPP będą uczestniczyć w indywidulanych zajęciach z psychologiem. Indywidualne zajęcia pozwolą na dostosowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów

180 godzin zajęć rewalidacyjnych.

Cel/Program zajęć rewalidacyjnych:

1. Wspomaganie procesu kształcenia poprzez usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych;

2. Maksymalne rozwijanie mocnych stron ucznia;

3. Podniesienie kompetencji społecznych;

4. Eliminowanie zachowań niepożądanych.

Techniki wykorzystywane podczas realizacji zajęć: techniki plastyczne; techniki komputerowe; karty pracy, krzyżówki; gry i zabawy.

460 godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.

Cel/program zajęć korekcyjno – kompensacyjnych:

1. Stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia

2. Usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjnych i motorycznych

3. Przezwyciężanie trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania

4. Zaspokojenie potrzeb rozwojowych dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki jego trudności w nauce oraz dostrzeganie mocnych stron

5. kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego

6. kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce posiadanej wiedzy

7. wzbogacanie słownika uczniów

8. rozbudzanie motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków

9. wdrażanie do samodzielności w pracy

10. utrwalenie podstawowych zasad ortograficznych

11. doskonalenie umiejętności samokontroli pisanych tekstów.

Techniki wykorzystywane podczas realizacji zajęć/metody: oparte na praktycznej działalności uczestników zajęć oparte na obserwacji, np.: pokaz; oparte na słowie: praca z książką, opowiadanie; aktywizujące: gry dydaktyczne, programowane: z użyciem komputera.

Moduł 5 Tworzenie warunków do edukacji włączającej współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną – indywidualne zajęcia z uczniami

Tworzenie warunków do edukacji włączającej współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną – indywidualne zajęcia z uczniami. W ramach zadania zostanie kontynuowana współpraca SP Górowo z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną „Porozumienie” Izabela Krzyszycha w zakresie umiejętnego reagowania na pojawiające się problemy wśród uczniów oraz wspierania edukacji i ich rozwoju. 32 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności i opiniami PPP wraz z rodzicami będą uczestniczyć w indywidulanych zajęciach z psychologiem. Indywidualne zajęcia pozwolą na dostosowanie do

indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.

Cele ogólne:

Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania emocjonalnego i społecznego uczniów, umożliwienie lepszego poznania siebie oraz nabycia nowych umiejętności interpersonalnych.

Cele szczegółowe:

Wspomaganie rozwoju samokontroli:

– wdrażanie do kontrolowania emocji,

– rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi uczuciami,

– eliminowanie napięć emocjonalnych oraz negatywnych sądów poznawczych.

Wspomaganie rozwoju społecznego:

– rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, konfliktów,

– kształtowanie umiejętności pokonywania trudności w kontaktach interpersonalnych i rodzących się w ich następstwie negatywnych emocji,

– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz prospołecznych.

Wspomaganie rozwoju emocjonalnego:

– kształtowanie uważnego słuchania drugiej osoby oraz zdolności dłuższego skupiania uwagi na wykonywanych czynnościach,

– kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby, wzmacnianie poczucia własnej wartości,

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania, rozumienia i wyrażania uczuć,

– uczenie konstruktywnego myślenia (zmianę sądów poznawczych).

128 godzin wspierających uczniów

Moduł 6 Działania uświadamiające przeciwdziałanie dyskryminacji oraz wyzwania w edukacji – warsztaty praktyczne dla uczniów, nauczycieli

Działania uświadamiające przeciwdziałanie dyskryminacji oraz wyzwania w edukacji – warsztaty praktyczne dla uczniów, nauczycieli i rodziców – warsztaty praktyczne dla 80 uczniów oraz 11 nauczycieli oraz chętnych rodziców/opiekunów uczniów. 40 godzin warsztatów; 80 uczniów podzielonych na 8 grup średnio 15 osobowych; 5 godzin warsztatów na 1 grupę.

Wyniki rekrutacji –  do pobrania

Harmonogramy –  do pobrania