Tytuł projektu: Szkoła 4.0
Wnioskodawca: Gmina Miejska Górowo Iławeckie
Partner: Ośrodek Mediacji i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej „Porozumienie” Izabela Krzyszycha
Program FEWM.00.00; Priorytet FEWM.06.00; Działanie FEWM.06.03
Instytucja Organizująca Nabór: Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego
FEWM.06.03-IZ.00-001/24
Zakres interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)
Wartość projektu 489 952,99 zł
Dofinansowanie 440 957,70 zł
Data rozpoczęcia realizacji projektu 2024-10-01
Data zakończenia realizacji projektu 2025-06-30
Projekt „Szkoła 4.0” jest realizowany w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
CEL PROJEKTU
Nabycie kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych u 80 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Górowie Iławeckim poprzez organizację warsztatów, wyjazdów edukacyjnych oraz stworzenie warunków do edukacji włączającej oraz zwiększenie kompetencji zawodowych u 11 nauczycieli poprzez organizację kursu od 01.09.2024 do 30.06.2025
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Biuro Projektu
Gmina Miejska Górowo Iławeckie, Pl. Ratuszowy 18, 11-220 Górowo Iławeckie
Szkoła Podstawowa w Górowie Iławeckim
Ośrodek „Porozumienie” Izabela Krzyszycha , ul. Leyka 7, 10-690 Olsztyn
Koordynatorzy projektu Izabela Krzyszycha 600 483 146, Asystent projektu 739 001 733
Miejsce odbywania projektu: SP Górowo Iławeckie ul. Sikorskiego 22
Szczegółowe zadania i działania realizowane w ramach projektu wraz z efektami/rezultatami:
PROCEDURA REKRUTACYJNA:
Grupa docelowa to minimum 80 uczniów (w tym 32 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ) oraz 11 nauczycieli SP Górowo Iławeckie.
Rekrutacja – wypełnij formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami – odbiór oraz składanie formularzy w Szkoła Podstawowa w Górowie Iławeckim.
W przypadku rekrutacji uczniowie niepełnosprawni oraz z opiniami PPP będą mieli pierwszeństwo w zakwalifikowaniu się do projektu w celu wyrównywania szans i niedyskryminacji.
Uczniowie KRYTERIA REKRUTACYJNE (PIERWSZEŃSTWA):
A. Formalne: złożony i podpisany formularz zgłoszeniowy/deklaracja ucz./zgoda na przetwarzanie danych os./status ucznia SP.
B. Merytoryczne(MIERZALNE) wg punktacji:
1. Diagnoza ucz. SP w zakresie wsparcia projektu skala 3 – stopniowa zgodnie z regulaminem (uczeń potrzebujący wsparcia 50 pkt., uczeń średnio potrzebujący wsparcia 25 pkt., uczeń nie potrzebujący wsparcia 0 pkt.).
2. Uczeń z kraju trzeciego i obcego pochodzenia 100 pkt.
W przypadku takiej samej liczby punktów uzyskanych podczas rekrutacji zostanie wprowadzone kryterium zachowanie (wzorowe/b. dobre- 100 pkt.; dobre 50 pkt; poniżej 0 pkt.).
DOKUMENTY ŹRÓDŁOWE – formularz rekrutacyjny oraz weryfikacja kryt. 1,2 na podstawie danych SP. Minimum 80 uczniów z największą ilość pkt. zostaną zakwalifikowani do udziału w pr.
Pozostali ucz. stworzą LISTĘ REZERWOWĄ (ważna przez cały okres projektu).
Nauczyciele KRYTERIA REKRUTACYJNE (PIERSZEŃSTWA):
A. Formalne: złożony i podpisany formularz zgłoszeniowy/deklaracja ucz./zgoda na przetwarzanie danych os./status nauczyciela SP.
B. Merytoryczne(MIERZALNE) wg punktacji:
1. Kryterium niepełnosprawność 100pkt.;
2.Diagnoza nauczyciela SP przez Dyrektora na podstawie indywidualnego planu doskonalenia nauczycieli w zakresie wsparcia pr. – skala 3 – st. zgodnie z regulaminem (n-l potrzebujący wsparcia 50 pkt., n-l średnio potrzebujący wsparcia 25 pkt., n-l nie potrzebujący wsparcia 0 pkt.).
Uczestnicy projektu będą musieli dostarczyć dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów, m. in. oświadczenie o stopniu niepełnosprawności oraz inne oświadczenia zgodnie z regulaminem.
DOKUMENTY ŹRÓD. – f. rekrutacyjny oraz weryfikacja kryt. 1 na podstawie danych SP. W przypadku takiej samej liczby pkt. kryterium Stopień awansu zawodowego/kwalifikacje (stażysta 30pkt, kontraktowy 15pkt., mianowany 5 pkt., dyplomowany 0pkt.);
11 nauczycieli z największą ilość pkt. zostaną zakwalifikowani do udziału w pr. Pozostali nauczyciele stworzą LISTĘ REZERWOWĄ.
Rezultaty do osiągnięcia w projekcie
1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 11
2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 80
3. Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe, umiejętności podstawowe i przekrojowe oraz nabyli wiedzę z zakresu postaw proekologicznych i edukacji finansowej poprzez udział w zajęciach, wyjazdach edukacyjnych – 80
4. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach z psychologiem – 32
5. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach rewalidacyjnych – 9
6. Liczba uczniów, którzy wzmocnili zaburzone funkcje poprzez udział w indywidualnych zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych – 23
7. Liczba uczniów i nauczycieli, którzy nabyli kompetencje związane z przeciwdziałaniem dyskryminacji i z wyzwaniami w edukacji – 91
Moduł 1 Kurs dla nauczycieli przygotowujący do kształcenia zorientowanego na ucznia i opartego na efektach uczenia zgodnie z ZSU 2030 oraz uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
W ramach projektu zaplanowano kurs dla kadry nauczycielskiej – 11 nauczycieli, który przyczyni się do nabycia kompetencji w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach (stanowią 30% nauczycieli zatrudnionych w SP, podział na płeć wynika ze struktury zatrudnienia).Wykonawca zewnętrzny z kwalifikacjami. Dla każdego uczestnika egzamin oraz certyfikat/zaświadczenie. KURS „Przyszłość edukacji-kreatywne narzędzia edukacyjne, w tym praca z uczniem o specjalnych potrzebach” – 40 godzin kursu, 1 grupa szkoleniowa. Każdy z uczestników otrzyma materiały szkoleniowe. Miejsce zajęć: SP Górowo Iławeckie.
Moduł 2 Zajęcia Wspierające Rozwój uczniów w kształtowaniu kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych zgodnie z Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030
1. zajęcia dla uczniów klas 1-3 SP “Budowniczy Przyszłości: Sztuczna Inteligencja z LEGO Education SPIKE Essential” 40h/1 grupę
2. Zajęcia dla uczniów klas 4-8 SP “Innowatorzy w Akcji: Odkrywanie LEGO® Education SPIKE Prime ze sztuczną inteligencją” =- 40 h/1 grupę
Moduł 3 Wyjazdy edukacyjne jako uzupełnienie rozwoju uczniów w Kształtowaniu kompetencji kluczowych, umiejętności podstawowych i przekrojowych (w tym działania związane z edukacją finansową i postawami proekologicznymi)
1. Wyjazd edukacyjny do Planetarium w Olsztynie dla 80 ucz.
2. Wyjazd edukacyjny do KortoSfery w Olsztynie dla 80 ucz.
3. Wyjazd edukacyjny do Teatru Jaracza w Olsztynie i nawiązanie współpracy z Teatrem dla 80 ucz.
4. 3 dniowy Wyjazd edukacyjny Zielona Szkoła dla 80 ucz.
W ramach zajęć i wyjazdów bezpłatne bilety, transport oraz wyżywienie.
Moduł 4 Tworzenie warunków do edukacji włączającej – indywidualne zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno – kompensacyjne
32 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności i opiniami PPP będą uczestniczyć w indywidulanych zajęciach z psychologiem. Indywidualne zajęcia pozwolą na dostosowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
180 godzin zajęć rewalidacyjnych.
Cel/Program zajęć rewalidacyjnych:
1. Wspomaganie procesu kształcenia poprzez usprawnianie zaburzonych funkcji poznawczych;
2. Maksymalne rozwijanie mocnych stron ucznia;
3. Podniesienie kompetencji społecznych;
4. Eliminowanie zachowań niepożądanych.
Techniki wykorzystywane podczas realizacji zajęć: techniki plastyczne; techniki komputerowe; karty pracy, krzyżówki; gry i zabawy.
460 godzin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Cel/program zajęć korekcyjno – kompensacyjnych:
1. Stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia
2. Usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjnych i motorycznych
3. Przezwyciężanie trudności w opanowaniu umiejętności czytania i pisania
4. Zaspokojenie potrzeb rozwojowych dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki jego trudności w nauce oraz dostrzeganie mocnych stron
5. kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego
6. kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce posiadanej wiedzy
7. wzbogacanie słownika uczniów
8. rozbudzanie motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków
9. wdrażanie do samodzielności w pracy
10. utrwalenie podstawowych zasad ortograficznych
11. doskonalenie umiejętności samokontroli pisanych tekstów.
Techniki wykorzystywane podczas realizacji zajęć/metody: oparte na praktycznej działalności uczestników zajęć oparte na obserwacji, np.: pokaz; oparte na słowie: praca z książką, opowiadanie; aktywizujące: gry dydaktyczne, programowane: z użyciem komputera.
Moduł 5 Tworzenie warunków do edukacji włączającej współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną – indywidualne zajęcia z uczniami
Tworzenie warunków do edukacji włączającej współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną – indywidualne zajęcia z uczniami. W ramach zadania zostanie kontynuowana współpraca SP Górowo z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną „Porozumienie” Izabela Krzyszycha w zakresie umiejętnego reagowania na pojawiające się problemy wśród uczniów oraz wspierania edukacji i ich rozwoju. 32 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności i opiniami PPP wraz z rodzicami będą uczestniczyć w indywidulanych zajęciach z psychologiem. Indywidualne zajęcia pozwolą na dostosowanie do
indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów.
Cele ogólne:
Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania emocjonalnego i społecznego uczniów, umożliwienie lepszego poznania siebie oraz nabycia nowych umiejętności interpersonalnych.
Cele szczegółowe:
Wspomaganie rozwoju samokontroli:
– wdrażanie do kontrolowania emocji,
– rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi uczuciami,
– eliminowanie napięć emocjonalnych oraz negatywnych sądów poznawczych.
Wspomaganie rozwoju społecznego:
– rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów, konfliktów,
– kształtowanie umiejętności pokonywania trudności w kontaktach interpersonalnych i rodzących się w ich następstwie negatywnych emocji,
– rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz prospołecznych.
Wspomaganie rozwoju emocjonalnego:
– kształtowanie uważnego słuchania drugiej osoby oraz zdolności dłuższego skupiania uwagi na wykonywanych czynnościach,
– kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby, wzmacnianie poczucia własnej wartości,
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania, rozumienia i wyrażania uczuć,
– uczenie konstruktywnego myślenia (zmianę sądów poznawczych).
128 godzin wspierających uczniów
Moduł 6 Działania uświadamiające przeciwdziałanie dyskryminacji oraz wyzwania w edukacji – warsztaty praktyczne dla uczniów, nauczycieli
Działania uświadamiające przeciwdziałanie dyskryminacji oraz wyzwania w edukacji – warsztaty praktyczne dla uczniów, nauczycieli i rodziców – warsztaty praktyczne dla 80 uczniów oraz 11 nauczycieli oraz chętnych rodziców/opiekunów uczniów. 40 godzin warsztatów; 80 uczniów podzielonych na 8 grup średnio 15 osobowych; 5 godzin warsztatów na 1 grupę.
Wyniki rekrutacji – do pobrania
Harmonogramy – do pobrania